Voorjaarsvakantie mei 2022

Donderdag 19 mei 2022

De Rummicuppetitie liep gisteravond in mijn voordeel af met 3:1.

Vanmorgen, toen ik de luiken van mijzelf en de camper opende, was het mistig. Het zicht was amper aan 50 meter. Bovendien was het koud en kil met een buitentemperatuur van 10 graden. Binnen was het afgekoeld tot 15 graden.

Onlangs hadden we bij Obelink in Winterswijk een 500 Watt elektrisch kacheltje gekocht. Omdat het opwarmen van de camper met zo’n straalkacheltje sneller gaat dan met lucht of centrale verwarming heb ik het ding maar eens uitgetest. Werkt als een speer en spaart natuurlijk weer gas.

Na het ontbijt de camperplaats afgerekend en de nodige zaken voor vertrek geregeld. Dus vuilwater afgetapt, cassette geleegd en even de hut vanbinnen aangeveegd.

Net voordat we weg wilden gaan parkeerde er een Nederlander zijn camper naast ons.De mensen kwamen uit Doetinchem. Zij camperen nu 6 jaar en hij was al sinds zijn 57 jaar bij huis. Had bij een groot bedrijf gewerkt en kon nog na 40 dienstjaren in de VUT. Wat bleek, hij had bij KPN in Amersfoort gewerkt in het projectmanagement. Hij had net als ik ook de dwang opgelegd gekregen om de projectmanagementcursus Prince 2 te volgen. Hij was net als ik niet blij met deze cursus. Hij had echter geen examen gedaan, omdat op de dag dat het examen zou plaatsvinden, zijn oudere zus plotseling overleed.

Overigens toen we rond 11:30 uur vertrokken uit Santiago de Compostela begon er een mager zonnetje door te komen.

En toen op pad naar Fisterra waar een waterval zou moeten zijn. Na een kilometer of 50 werden we een weg opgestuurd waar de honden geen brood van lusten. Zelden tot nooit een dergelijke kl…weg meegemaakt. Na 4 kilometer besloten we om de waterval maar waterval te laten en keerden om. Nieuwe bestemming werd Muros aan de Atlantische Oceaan.

Onderweg kwamen we via de kustweg langs grote plateaus in zee. Navraag gaf als resultaat dat dit een soort pontons zijn waarop mosselen voor de consumptie worden gekweekt.

Als je goed kijkt zie je de mosselpontons

In Muros hebben we bij Eroski (supermarkt, al zou je met die naam aan iets anders denken) nog wat boodschappen gedaan. En toen door naar de camping.

Om 13:30 uur arriveerden we op camping A’Vouga net buiten het plaatsje Muros. Inmiddels was de temperatuur al lekker opgelopen. Leuke camping aan zee, met ietwat gedateerd maar wel net sanitair. De camping beschikt over een cafetaria en restaurant. Met de ACSI kaart betaal je tot 15 juni slechts € 18,00 per nacht inclusief stroom. Je mag uit de vrije plaatsen zelf een keuze maken.

Mooi plekje met uitzicht op zee.
Strand vanaf de camping gezien
Ons uitzicht
Mooi blauw geverfd restaurant
Aan de koffie

We hebben voor twee nachten geboekt met de mogelijkheid tot verlengen.

Morgen gaan we lekker bij de camper of op het strand zitten lamballen en misschien nog even op de fiets naar Muros.