Nazomeren, september 2022

Dinsdag 30 augustus 2022

Even terug naar gisteren. Nadat we ons bivak hadden opgebouwd zijn we op de fiets gestapt en begonnen we aan een knooppuntenroute. Bedoeling was om een rondje Zwolle van ongeveer 40 kilometer te maken. En omdat we tijdens deze fietstocht door Zwolle kwamen hebben we een bezoekje afgelegd bij mijn zusje, schoonzus en zwager Geertje en Erik. Ze hebben afgelopen maanden een stuk bij hun huis aan laten bouwen en veel zelf gedaan. Het geheel is een stijlvol bouwwerk geworden wat mooi past aan de bestaande bouw. Het was niet een erg lang bezoek maar het was wel fijn om elkaar na lange tijd weer te zien en te spreken.

Tijdens ons bezoek kreeg ik een appje van de familie Schutte uit Heino. Ze hadden gelezen dat we vlak bij hun woonplaats op de camping staan een vroegen of ze langs mochten komen om bij te praten en om onze camper te bekijken.

Om halfacht waren we weer bij de camper en om acht uur (`s avonds) waren Wim en Hermijn er. Het was een gezellige avond.

Vanochtend vroeg werd ik wakker van een alarm van de koelkast. Het bleek dat de stroomvoorziening op de camping niet voldoende was om de koelkast goed te laten werken. Ook geen wonder, de campingeigenaar heeft overal meerdere haspels achter elkaar geknoopt en haalt de voeding van die haspels van een zekering van 6 ampère. Ik telde vanmorgen 5 haspels van steeds 20 meter op 1 zekering. In die haspels zaten dan ook nog weer eens 9 kabels naar caravans en tenten. Als je 6 ampère zekert met 230 Volt dan kun je in totaal 6 x 230 = 1380 Watt afnemen. En dan houd je nog geen rekening met het spanningsverlies op de 5 x 20 = 100 meter kabel. Tja, en dan kun je per tent/caravan of camper 1380:9 = 153 Watt aansluiten. Als er dus 3 mensen een 500 Watt waterkoker of iets dergelijks aansluiten gaat de zekering eruit.

Komende herfst gaat de campingbaas overal nieuwe 10 ampère aansluitingen maken dus dan is het probleem opgelost. Ik heb onze koelkast vannacht overgezet op gas en toen was voor ons het probleem opgelost.

Vanmorgen hebben we eerst samen ontbeten en zijn na het ontbijt op de fiets gestapt en via een knooppuntenroute “langs de IJssel” gereden. In Wijhe met het veer over de IJssel gezet en toen weer terug richting Zwolle.

bootje varen

Langs de route hebben we in het gezellige oude centrum van Hattem iets gegeten en gedronken. Hattem is echt de moeite waard om te bekijken. Het oude centrum heeft veel oude gebouwen en ik moet zeggen dat die er perfect onderhouden uitzien.

Bijna 13 jaar geleden waren we ook in Hattem, want toen was er een groots bruiloftsfeest van Hermijn en Wim.

Terug bij de camper bleek dat we net geen 40 kilometer hadden gefietst. Na bijna twee dagen op deze mooie en rustige camping onder de rook van Zwolle breken we morgen op en verkassen richting het zuiden.

Vanavond begint de Rummicupetitie weer. Daarover morgen meer.