Jungfernfahrt NiBi april 2022

Woensdag 13 april 2022

De dag begon met minder zon dan gisteren. Niet zo erg want ons plan was om naar Obelink in Winterwijk te fietsen om nog wat spulletjes voor in de camper te kopen. Om 10:30 uur waren we al bij Obelink. Al veel auto’s en campers op het parkeerterrein en toch, toen we binnenkwamen vernam je niets van de drukte die je zou verwachten. We kochten een opvouwbare afwasbak, een 600 Watt elektrisch straalkacheltje en een 500 Watt waterkokertje. Dit gaat zeker schelen in het gasverbruik en stroom. Op deze manier dragen we een klein beetje bij aan het minder gas verbruik, want we hebben 3 dikke accu’s aan boord en de twee zonnepanelen op het dak.

Na een kop koffie zijn we weer naar de camping gefietst konden nog een poosje buiten zitten. Weliswaar met een jasje aan maar het was redelijke goed te doen.

Vanavond nog weer een paar rondes rummikuppen en misschien morgen nog ergens een plakje zoeken voor 1 nacht en dan op huis aan. Of toch naar huis? Wordt vervolgd.

Zeker is dat we morgen nog even langs Obelink rijden en daar (als ze er nog zijn) 2 aluminium lpg-flessen met aansluitmateriaal en buitenvuller halen. Voor zover ik berekend heb kan het wel uit om die investering in geld en materiaal te doen omdat een propaan vulling al tegen de € 60,00 euro zit en LPG op € 25,00 per flesvulling. Bovendien kan ik bijna overal onderweg lpg tanken bij tankstations terwijl het laten vullen van een losse fles lang niet overal kan.

Dinsdag 12 april 2022

Na het ontbijt de camper vertrekgereed gemaakt en de rekening voor 3 nachten betaald. € 55,50 moest ik aftikken. Kun je echt niets van zeggen voor een camperplaats als deze!

Omdat we Maastricht toch maar niet gingen bezoeken reden we richting de Achterhoek waar we via de mail een plaatsje hadden gereserveerd bij Anke ten Have van minicamping ’T Olde Baôten.

We waren om 12:30 uur ter plaatse en kozen een mooi plaatsje onder oude eikenbomen met een weids uitzicht over de landerijen. De minicamping ligt op het landgoed ’T Olde Baôten vlakbij het plaatsje Aalten en wordt gerund door Anke ten Have en haar man. De camping straalt rust en natuur uit. Hier kun je echt onthaasten. Er zijn 20 plaatsen beschikbaar voorzien van water, afvoer en stroom. Het sanitair is loepzuiver schoon en modern. Anke is supervriendelijk en staat altijd voor een praatje open en weet veel over de omgeving te vertellen. Voor meer info zie: MinicampingTOB.nl

Een weids uitzicht
Opgeknapte schuur met daarin het moderne sanitair

Na installatie op ons plekje zijn we nog even Aalten in gefietst en dronken iets op een terrasje. Aalten is een gezellig plaatsje. Na Aalten zijn we richting Bredevoort gefietst. Bredevoort wordt ook wel de Boekenstad genoemd. Je ziet en op veel plaatsen afdakjes en kraampjes staan met tal van boeken die te koop zijn voor +/- € 2,00 per stuk.

Boekenstalletje in Bredevoort

Na de fietstocht heeft Elfriede een koningsmaaltijd gekookt, asperges met saus, hamburgertjes van de Wagyu-farm en hardgekookte eieren. Lekker glaasje wijn erbij en de dag kon niet meer stuk. We zaten buiten tot 19:30 uur. De rummikub-competitie verliep in het voordeel van Elfriede: 3-2

Maandag 11 april 2022

De serie Euer Ehren waarvan gisteravond de laatste twee delen werden uitgezonden had een verrassend einde. Ik neem aan dat deze serie te zijner tijd wel op Netflix komt dus voor diegene die wil… let hierop.

De competitie gisteravond liep teleurstellend voor mij af. Van de 5 partijen won mijn wederhelft er maar liefst 3.

Tja, vandaag zouden we richting Maastricht verkassen maar omdat het weer mooi zou worden besloten we om nog een dag in Lottum en omgeving te vertoeven. We dronken

’s morgens eerst koffie bij de camper, wandelden vervolgens bijna 4 kilometer door het bos en vertrokken daarna voor een 36 kilometer lange fietstocht richting de Maas. De route die we uitgezocht hadden was niet een van de mooiste want het ging veel langs weilanden en over een groot industrieterrein. Het laatste stuk ging door een bosgebied en dat was dan wel weer een mooi stuk fietsen. Onderweg, toen we door Grubbenvorst reden zagen we dat ijssalon Clevers open was. En zoals bekend trekt mijn fiets altijd in die richting waar ook de beste ijssalons zijn. En laat nu toevallig Clevers een bijzonder goede te zijn.

Op terugweg van Grubbenvorst naar Lottum kwamen we bij een aspergeboer langs. We konden het niet laten om een kilo van deze dure groente te kopen…. Tegen een uur of 4 waren we weer bij de camper en konden nog een uurtje van de zon en een goed glas wijn genieten.

’s Avonds hebben we via Digitenne naar Hunted into the wild gekeken. Ik had de antenne provisorisch in de camper geplaatst en had een zeer goede ontvangst en dito beeld. Na deze uitzending zijn we weer gaan rummikuppen met voor mij dit keer een gunstige uitslag: 2-0